Wstęp Regulamin

Regulamin

WARUNKI OBOWIĄZUJĄCE OD 1 MAJA 2016

Niniejsze warunki mają zastosowanie do zakupów w sklepie internetowym www.i-zahradninabytek.cz dokonanych po 1 maja 2016 r. Warunki dalej określają i precyzują prawa i obowiązki kupującego i sprzedającego, które DEOKORK s.r.o. z siedzibą w Uherské Hradiště, Jaktáře 1664, kod pocztowy: 686 01 IČ: 292 90 775, DIČ: CZ29290775, rejestracja: KS v Brně, sekcja C, wstawka 71502, działająca w imieniu firmy David Pisarovský, wykonawca Wszystkie stosunki umowne zawierane są zgodnie z prawem Republiki Czeskiej. Relacje nieuregulowane warunkami biznesowymi reguluje ustawa 89/2012 Sb. Kodeks Cywilny z późniejszymi zmianami (dalej NOZ). Jeżeli stroną umowy jest konsument, stosunki nieuregulowane warunkami handlowymi reguluje również ustawa nr 634/1992 Sb. w sprawie ochrony konsumenta z późniejszymi zmianami.

 

Artykuł I. Definicje podstawowych pojęć

1) NOZ – ustawa nr 89/2012 Dz.U., Kodeks Cywilny.

2) Klientem naszego sklepu internetowego jest Kupujący. Ze względu na obowiązujące przepisy prawne rozróżnia się:

• kupujący jest przedsiębiorcą – (kupujący, który jest przedsiębiorcą i przy zawieraniu umowy z okoliczności wynika, że ​​zakup dotyczy również jego działalności gospodarczej),

• nabywca niebędący przedsiębiorcą – (nabywca, który nie dokonuje zakupu w oczywistym związku z własną działalnością gospodarczą (osoby fizyczne i prawne), oraz

• konsument – ​​(kupujący, który również spełnia cechy konsumenta, patrz niżej).

3) Kupujący – konsumentem jest każda osoba, która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza zakresem samodzielnego wykonywania zawodu zawiera umowę z przedsiębiorcą lub w inny sposób z nim zajmuje się (wyłącznie osoby fizyczne).

4) „Umowa konsumencka” to umowa zawarta przez konsumenta z konsumentem.

5) Kupujący przedsiębiorca podlega niniejszym warunkom w zakresie, w jakim mają do niego zastosowanie, w pozostałym zakresie odpowiednie przepisy NOZ

 

Artykuł II.

Umowa kupna Wyeksponowanie towarów w sklepie internetowym www.i-zahradninabytek.cz jest zaproszeniem do złożenia oferty. Projekt umowy kupna jest zamówieniem kupującego. Umowa zostaje zawarta z chwilą wiążącej zgody Sprzedającego na tę propozycję, tj. wiążącego potwierdzenia zamówienia przez Sprzedającego. Od tego momentu między kupującym a sprzedającym powstają wzajemne prawa i obowiązki wynikające z umowy kupna. (jako wiążące potwierdzenie zamówienia nie jest i nie jest uważane automatyczne potwierdzenie otrzymania zamówienia, które jest automatycznie wysyłane z systemu na e-mail klienta).

Sprzedający zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia lub jego części przed zawarciem umowy kupna w następujących przypadkach:

a) Towary nie są już produkowane lub dostarczane, są niekompletne lub zostały już wyprzedane i nie mogą być dostarczone przez sprzedawcę.

b) Dostawca towaru znacząco zmienił cenę.

W przypadku wystąpienia takiej sytuacji sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z kupującym w celu uzgodnienia dalszych działań. W przypadku, gdy kupujący zapłacił już część lub całość ceny zakupu, a umowa kupna nie zostanie zawarta z powyższych powodów, kwota ta zostanie niezwłocznie zwrócona na jego konto lub adres.

Sprzedający ma prawo odstąpić od zawartej umowy kupna, jeśli wykonanie tej umowy stanie się niemożliwe i jeśli sprzedający nie uzgodni z kupującym innego, alternatywnego świadczenia. Niezwłocznie po zawarciu umowy Sprzedawca przesyła Konsumentowi jej kopię elektroniczną wraz ze wszystkimi wiążącymi załącznikami.

(w przypadku umów konsumenckich - umowa musi zawierać również dane przekazane konsumentowi przed jej zawarciem (tj. również dane, które wisi na e-sklepie. Dane te mogą ulec zmianie, jeśli strony wyraźnie wyrażą na to zgodę. Zawarta umowa musi być zgodna z z danymi, które były Dane te mogą ulec zmianie, o ile strony wyraźnie wyrażą na to zgodę, w przeciwnym razie treść umowy będzie korzystniejsza dla konsumenta).

Umowa zawierana jest w języku czeskim, o ile nie stoją na przeszkodzie okoliczności po stronie sprzedającego lub kupującego, umowa może być zawarta w innym języku zrozumiałym dla stron.

Zawarta umowa jest archiwizowana przez sprzedawcę w celu jej prawidłowego wykonania i nie jest udostępniana osobom trzecim. Na żądanie konsumenta sprzedawca prześle kupującemu kopię umowy kupna, na czas trwania jego zobowiązań z tytułu wadliwego wykonania lub z gwarancji jakości.

Informacje o poszczególnych krokach technicznych prowadzących do zawarcia umowy są stale dostępne na stronie Sklepu Internetowego, patrz. poniżej.

Informacje o poszczególnych krokach technicznych prowadzących do zawarcia umowy. Wybierasz towary, które muszą być oznaczone ikoną stanów magazynowych, a obok nich zaznaczony jest koszyk.

Po wybraniu towaru należy go dodać do koszyka, wystarczy kliknąć ikonę koszyka obok indywidualnego podglądu towaru. Pojawi się panel informacyjny, który po dodaniu do koszyka da Ci możliwość kontynuowania zakupów lub przejścia do kasy i dokończenia zamówienia. Gdy masz już wszystkie towary, które chcesz zamówić w koszyku, naciskasz, aby przejść do kasy z ostatnim zamówionym towarem, przechodzisz do zawartości koszyka, jeśli masz kupon rabatowy od sprzedawcy, możesz użyć go w zawartości koszyka. Możesz również uzyskać dostęp do zawartości koszyka, klikając ikonę koszyka w pierwszym górnym rogu. W zawartości koszyka za pomocą krzyżyka można usuwać poszczególne pozycje, istnieje również możliwość zmiany ilości zamawianych sztuk w oknie ilościowym, jednak przed kolejnym krokiem konieczne jest wciśnięcie przycisku przelicz. Jeśli nie musisz nic zmieniać, wybrałeś towar, który chcesz zamówić w wymaganej ilości, naciśnij przycisk Kontynuuj. Tutaj wybierasz środek transportu i płatności, w kolejnym kroku należy zgodnie z prawdą wypełnić dane potrzebne do zawarcia umowy kupna i możliwości jej realizacji, są to imię i nazwisko, miejsce zamieszkania – ulica, numer, miejscowość, kod pocztowy, telefon, e -Poczta; osoby prawne podają nazwę, w ulicy adres siedziby – Ulica, numer, Miasto/Gmina, kod pocztowy, telefon, e-mail, NIP i NIP. Możesz dodać szczegóły dostawy i wstawić notatkę tekstową. Jeśli chcesz dostarczyć towar na adres bez fakturowania, kliknij, że adres dostawy jest taki sam jak adres do faktury i pojawi się okienko do wpisania adresu dostawy. Kliknij, aby zaakceptować warunki. Naciśnij przycisk Złóż zamówienie, aby utworzyć wiążące zamówienie, które jest projektem umowy zakupu. System automatycznie wyśle ​​Ci potwierdzenie otrzymania zamówienia e-mailem.

Zamówienie z zarejestrowanymi kupującymi jest podobne, tylko dane do faktury z danych rejestracyjnych są automatycznie uzupełniane, ale istnieje możliwość ich zmiany przed wysłaniem zamówienia. Rejestracja nie jest wymagana do złożenia zamówienia. Kupujący ma możliwość sprawdzenia zamówienia przed jego wysłaniem oraz w razie potrzeby poprawienia danych wejściowych, które wprowadził w zamówieniu.

Koszt skorzystania ze środków porozumiewania się na odległość w celu złożenia zamówienia jest w normalnej wysokości, uzależnionej od taryfy usług telekomunikacyjnych, z której korzysta nabywca.

Zawierając umowę kupna, kupujący potwierdza, że ​​zapoznał się z niniejszymi warunkami ogólnymi, w tym z procedurą reklamacyjną, i zgadza się z nimi. Niniejsze warunki handlowe, w tym procedura reklamacyjna, stanowią integralną część zawartej umowy.

Kupujący jest informowany o niniejszych warunkach i postępowaniu reklamacyjnym przed faktyczną realizacją zamówienia i ma możliwość zapoznania się z nimi. Niniejsze warunki handlowe są dostępne na stronie internetowej www.i-zahradninabytek.cz w sposób umożliwiający ich archiwizację i odtwarzanie przez kupującego (do pobrania TUTAJ) i są również załączone w formie tekstowej odpowiednio do wiążącego potwierdzenia zamówienia przez sprzedającego . do umowy kupna. (Jeżeli warunki handlowe, np. z przyczyn technicznych, nie zostały automatycznie dołączone do wiążącego potwierdzenia zamówienia przez sprzedawcę, skontaktuj się z nami)

 

Artykuł III. Prawa i obowiązki sprzedającego i kupującego

Sprzedający zobowiązuje się przekazać kupującemu przedmiot zakupu w uzgodnionej ilości, jakości i wykonaniu. Jeżeli jakość i konstrukcja nie zostaną uzgodnione, sprzedający wykona w jakości i wykonaniu odpowiednie do celu wynikającego z umowy, w przeciwnym razie do zwykłego celu. Sprzedający przekaże również kupującemu dokumenty dotyczące rzeczy i umożliwi kupującemu przejęcie własności rzeczy. Przedmiot zostaje przekazany pierwszemu przewoźnikowi do transportu dla kupującego. Jeżeli kupującym jest konsument, rzecz wydaje się dopiero z chwilą wydania jej przez przewoźnika. Kupujący zobowiązuje się przejąć przedmiot i zapłacić sprzedającemu cenę zakupu. Kupujący zobowiązuje się do pokrycia kosztów wysyłki, chyba że niniejsze warunki stanowią inaczej. Kupujący zobowiązuje się do podania aktualnych danych niezbędnych do dostawy towaru. Kupujący zobowiązany jest do oględzin rzeczy niezwłocznie po ustąpieniu ryzyka uszkodzenia rzeczy i jest przekonany o jej właściwościach i ilości, ew. jak najszybciej po dostarczeniu do miejsca przeznaczenia. Kupujący ma prawo usunąć swoje dane osobowe, jeśli zażąda tego na piśmie. Sprzedawca jest zobowiązany do usunięcia danych osobowych zarejestrowanego Klienta, jeżeli zażąda tego na piśmie. W przypadku droższych zamówień sprzedawca ma prawo poprosić kupującego o potwierdzenie zamówienia (e-mailem lub telefonicznie).

Artykuł IV. Cena

Ceny w naszym sklepie internetowym są cenami ostatecznymi, tzn. zawierają podatek VAT oraz wszelkie inne opłaty, które kupujący musi uiścić przy odbiorze towaru i uwzględniają PHE (opłata za wywóz zabytkowych odpadów elektrycznych).

Cena towaru podana przy zamawianiu towaru przez kupującego jest ceną przy zawarciu umowy pomiędzy sprzedającym a kupującym. Cena ta zostanie podana w zamówieniu oraz w e-mailu potwierdzającym otrzymanie zamówienia towaru. Kupujący ma możliwość zapoznania się z tym faktem przed złożeniem zamówienia, jak długo obowiązuje oferta lub cena.

Koszty przesyłki, których wysokość może się różnić w zależności od konkretnego zamówienia (w zależności od wybranego sposobu transportu), są następnie dodawane w formularzu zamówienia. W przypadku towarów problematycznych i skomplikowanych logistycznie sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości transportu. Zmiana kwoty transportu może zostać skorygowana tylko za pisemną zgodą kupującego. W przypadku, gdy obliczona kwota transportu jest nie do zaakceptowania przez kupującego, a kupujący nie jest już zainteresowany towarem zgodnie z warunkami, zamówienie zostanie pisemnie anulowane przez sprzedającego.

Rabaty i ceny specjalne obowiązują do wyczerpania zapasów i do następnej aktualizacji oferty.

Artykuł V. Warunki dostawy i płatności

§ 5.01 Środki transportu i płatności

Kupujący wybiera sposób transportu towaru podczas procesu składania zamówienia.

Towar może być dostarczony w następujący sposób:

Firma transportowa GEIS - bezpłatny, za pobraniem

Odbiór osobisty - bezpłatny, płatność gotówką lub kartą kredytową.

 § 5.02 Warunki dostawy i płatności za granicą

Sprzedający wysyła również towar za granicę. Towar należy zamówić bezpośrednio w naszym słowackim e-sklepie www.deokork.pl

(a) Metody płatności:

W trakcie realizacji zamówienia kupujący proszony jest o wybór formy płatności za towar.

Gotówka w punkcie wydawania – ten sposób płatności wybiera kupujący, jeżeli chce zapłacić za towar bezpośrednio w punkcie wydawania, przy osobistym odbiorze towaru. Płatność przy odbiorze – tę formę płatności wybiera kupujący, jeśli towar dostarczany jest przez firmę transportową. W takim przypadku towar opłacany jest dopiero przy odbiorze. Przelewem bankowym – tą formą płatności kupujący przelewa pieniądze za towar na konto sprzedającego (płatność dokonywana jest z góry). Towar wysyłany jest kupującemu po zaksięgowaniu ceny zakupu wraz z wysyłką na konto sprzedającego i dostarczany bez żadnych dodatkowych opłat.

Płacąc z zagranicznego konta bankowego, kupujący płaci w całości opłaty za transakcję bankową.

W przypadku wysyłki towaru do innego kraju, zapytaj o szczegółowe warunki dostawy i płatności przez e-mail (info@deokork.cz)

Sekcja 5.03 Bezpłatna wysyłka

Darmowa wysyłka jest ustalana tylko indywidualnie przez sprzedawcę. W przypadku, gdy towar obejmuje już wspomniany bezpłatny transport, klient jest zawsze informowany bezpośrednio o szczegółach produktu.

Sekcja 5.04 Terminy dostaw

W przypadku "towaru na stanie" sprzedający dostarczy towar do transportu w ciągu 3 do 5 dni roboczych od zawarcia umowy kupna. W przypadku "towaru nie ma w magazynie" sprzedający dostarczy towar do przewoźnika w ciągu 3 dni roboczych od Czas dostawy towarów, których nie ma u sprzedawcy, może wynosić od 3 do 90 dni.

Po otrzymaniu zamówienia, a przed jego wiążącym potwierdzeniem, sprzedawca sprawdzi ze swoim dostawcą dostępność i czas dostawy.

Sprzedający informuje kupującego o przewidywanym terminie dostawy. Po zgłoszeniu terminu dostawy kupujący ma prawo wycofać swoje zamówienie.

Sprzedającemu przysługuje prawo do odstąpienia od zawartej umowy w przypadku, gdy potwierdzony przez dostawcę termin dostawy przekroczy 8 tygodni. Okres ten może zostać przedłużony na życzenie kupującego. Sprzedający zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania kupującego o wszelkich zmianach.

Czas transportu towaru zależy od wybranego środka transportu oraz warunków konkretnego przewoźnika. W przypadku dostaw za granicę kupujący oczekuje rozsądnego wydłużenia terminu.

 

Artykuł VI. Prawa z wadliwego wykonania oraz z gwarancji jakości

1. Uprawnienia kupującego z tytułu wadliwego wykonania opierają się na wadzie, jaką rzecz ma przy odbiorze, chociażby ujawniła się później. Uprawnienie kupującego jest również ustalone przez późniejszą wadę spowodowaną przez sprzedawcę z naruszeniem jego obowiązku.

2. Kupujący korzysta również z uprawnień wynikających z udzielonej Gwarancji Jakości w ramach reklamacji. Jako gwarancję jakości, sprzedający zobowiązuje się, że przedmiot będzie przez określony czas zdatny do użytku w zwykłym celu lub że zachowa swoje zwykłe właściwości. Skutki te są również wskazywane przez okres gwarancji lub trwałość przedmiotu na opakowaniu lub w reklamie. Gwarancja jakości może być udzielona również na pojedynczą część towaru. Warunki gwarancji umownej na określone produkty są określone w oświadczeniach gwarancyjnych (potwierdzeniach) i mogą różnić się w zależności od produktu i producenta. Kupującemu nie przysługuje rękojmia, jeżeli wada spowodowała zdarzenie zewnętrzne po przejściu na kupującego niebezpieczeństwa uszkodzenia towaru.

3. Kupującemu – osobie niebędącej przedsiębiorcą przysługuje prawo do skorzystania z prawa do wady towaru konsumpcyjnego w ciągu 24 miesięcy od jego odbioru. Nie dotyczy to przypadku:

- na zużycie rzeczy spowodowane normalnym użytkowaniem,

- za rzecz sprzedaną po niższej cenie za wadę, dla której uzgodniono niższą cenę,

- jeśli wynika to z charakteru sprawy.

- Prawo z wadliwego wykonania nie przysługuje kupującemu – osobie niebędącej przedsiębiorcą, jeżeli przed odebraniem rzeczy wiedział, że rzecz ma wadę, lub jeżeli wadę spowodował sam kupujący.

4. Na żądanie kupującego – osoby niebędącej przedsiębiorcą, sprzedawca potwierdzi na piśmie, w jakim zakresie i na jak długo swoje zobowiązania w przypadku wadliwego wykonania.

5. Kupujący powinien niezwłocznie powiadomić sprzedawcę o wadzie, jeżeli był w stanie ją wykryć przy odpowiednim oględzinach i należytej staranności. Jeżeli jest to wada ukryta, to samo obowiązuje, jednak nie później niż dwa lata po dostarczeniu rzeczy. Jeżeli kupujący nie zgłosi wady zgodnie z niniejszym paragrafem, sprzedawca podnosi zarzut, że wada nie została zgłoszona w terminie, a sąd nie przyzna kupującemu prawa do wadliwego wykonania.

6. Jeżeli kupujący nie zgłosi wady w terminie, traci prawo do odstąpienia od umowy.

7. Zgłaszając wadę, kupujący postępuje zgodnie z procedurą reklamacyjną.

8. Gwarancja dla osób fizycznych, przedsiębiorców i osób prawnych wynosi sześć miesięcy.

Sekcja 6.01 Prawa do wadliwego wykonania

Rzecz jest wadliwa, jeżeli nie ma właściwości określonych w umowie (ilość, jakość, wzór). Za wadę uważa się również wykonanie innej rzeczy oraz wady dokumentów niezbędnych do korzystania z rzeczy.

(a) Istotne naruszenie umowy Jeżeli wadliwe wykonanie stanowi istotne naruszenie umowy, kupujący ma prawo do:

1. Do usunięcia wady poprzez dostarczenie nowej rzeczy bez wady lub poprzez dostarczenie brakującej rzeczy,

2. Do usunięcia wady poprzez naprawę rzeczy,

3. Aby uzyskać rozsądną zniżkę od ceny zakupu, lub

4. Odstąpić od umowy. Naruszenie obowiązków jest istotne, o czym strona naruszenia wiedziała lub powinna była wiedzieć w momencie zawierania umowy, że druga strona nie zawarłaby umowy, gdyby przewidziała naruszenie; w innych przypadkach naruszenie uważa się za nieistotne. Kupujący poinformuje sprzedawcę, jakie prawo wybrał, zgłaszając wadę (patrz procedura reklamacyjna). Jeżeli kupujący nie wybierze swojego prawa w terminie, przysługują mu prawa jak w przypadku drobnego naruszenia umowy.

(b) Drobne naruszenie umowy

1. Jeżeli wadliwe wykonanie stanowi drobne naruszenie umowy, kupujący ma prawo do:

* w celu usunięcia wady,

* lub za rozsądną zniżkę od ceny zakupu.

2. Dopóki kupujący nie skorzysta z prawa do obniżenia ceny zakupu lub do odstąpienia od umowy, sprzedający może uzupełnić brakujące elementy lub usunąć wadę prawną. Inne wady może usunąć wybrany przez siebie sprzedawca poprzez naprawę rzeczy lub dostarczenie nowej rzeczy. Wybór nie może powodować nieproporcjonalnych kosztów dla kupującego.

3. Jeżeli sprzedawca nie usunie wady w terminie lub odmówi usunięcia wady, kupujący może zażądać rabatu od ceny zakupu lub może odstąpić od umowy. Kupujący nie może zmienić wyboru bez zgody sprzedającego.

4. Doręczając nowy przedmiot, kupujący zwraca przedmiot pierwotnie dostarczony sprzedającemu na jego koszt.

5. Kupujący nie może odstąpić od umowy ani żądać dostarczenia nowej rzeczy, jeżeli nie może zwrócić rzeczy w stanie, w jakim ją otrzymał. Nie dotyczy to:

* jeżeli stan zmienił się w wyniku oględzin w celu wykrycia wady towaru,

* jeśli kupujący używał rzeczy przed wykryciem wady,

* jeżeli kupujący nie spowodował czynem lub zaniechaniem niemożności zwrotu rzeczy w stanie niezmienionym, lub

* jeżeli kupujący sprzedał rzecz przed wykryciem wady, zużył ją lub zmienił rzecz w normalnym użytkowaniu. Jeśli zdarzyło się to tylko w części, kupujący zwróci sprzedającemu to, co może jeszcze zwrócić i odszkodowanie sprzedającemu do wysokości, w jakiej odniósł korzyści z używania rzeczy.

Sekcja 6.02 Specjalne traktowanie — Kupujący — osoba niebędąca przedsiębiorcą

Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie umów kupna, których kupujący nie zawiera w oczywisty sposób w związku z własną działalnością gospodarczą.

(a) Jakość przy odbiorze Sprzedający odpowiada kupującemu, że rzecz przy przejęciu przez kupującego nie ma wad. Zwłaszcza za to, że rzecz w momencie przejęcia przez kupującego:

* Posiada cechy uzgodnione przez strony, a w przypadku braku porozumienia te cechy, które sprzedawca lub producent opisał lub których kupujący oczekiwał w związku z charakterem towaru i na podstawie reklamy wykonanej przez im,

* nadaje się do celu wskazanego przez sprzedawcę do jego używania lub do którego rzecz tego rodzaju jest zwykle używana,

* odpowiada jakościowo lub wzorniczo zamówionej próbce lub modelowi, jeśli taka jakość została ustalona,

* jest w odpowiedniej ilości, miary lub wadze i

* spełnia wymagania prawne. Jeżeli wada uwidoczni się w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania, mówi się, że przedmiot był wadliwy w momencie odbioru! Jeżeli rzecz nie ma powyższych właściwości, kupujący może żądać:

1. nieodpłatne usunięcie wady (zwłaszcza jeżeli wada może być usunięta bez zbędnej zwłoki oraz w przypadkach, gdy żądanie dostarczenia nowej rzeczy bez wad byłoby niewspółmierne ze względu na charakter wady),

2. nawet dostarczenie nowej rzeczy bez wad (o ile nie jest to nieproporcjonalne ze względu na charakter wady). Jeżeli wada dotyczy tylko części rzeczy, kupujący może żądać jedynie wymiany części.

3. Jeżeli powyższe nie jest możliwe, może odstąpić od umowy.

4. Kupujący ma prawo, jako alternatywę do wszystkich powyższych roszczeń, zażądać rozsądnej zniżki. Przysługuje mu to prawo nawet wtedy, gdy sprzedawca nie może dostarczyć mu nowej rzeczy bez wad, wymienić jej części lub rzeczy naprawić, a także, gdy sprzedawca nie zapewni naprawienia szkody w rozsądnym terminie lub jeżeli załatwienie tego spowoduje, że konsument znaczne trudności.

(b) Prawa w przypadku ponownego wystąpienia wady oraz w przypadku dużej liczby wad Kupujący ma prawo do dostarczenia nowej rzeczy lub wymiany części nawet w przypadku usunięcia wady, jeżeli nie może z niej właściwie korzystać z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej ilości wad. W takim przypadku kupującemu przysługuje również prawo do odstąpienia od umowy.

(c) Zapewnienie jakości Jeżeli zgodnie z innymi przepisami prawa na sprzedanej rzeczy, na jej opakowaniu, w instrukcji dołączonej do rzeczy lub w reklamie podany jest okres, przez który można korzystać z rzeczy, uważa się, że jest to udzielona gwarancja. dla jakości.

Sekcja 6.03 Sprzedaż towarów używanych lub wadliwych

Sklep internetowy www.deokork.pl sprzedaje również produkty używane lub zmodyfikowane, produkty wadliwe lub produkty, których właściwości użytkowe są w inny sposób ograniczone. Produkty te są sprzedawane wyłącznie oddzielnie od innych produktów w sekcji Przecena (kategoria II). Kupujący jest o tym wyraźnie wcześniej informowany w opisie produktu, fakt ten jest również wyraźnie zaznaczony w dowodzie zakupu. W przypadku zakupu towaru używanego Kupującemu - nieprzedsiębiorcy przysługuje prawo do wykonania prawa z wadliwego wykonania w terminie co najmniej 12 miesięcy. Kupującemu nie przysługują prawa z wadliwego wykonania:

- w przypadku towaru sprzedanego po niższej cenie za wadę, dla której uzgodniono niższą cenę,

- w przypadku rzeczy używanej, za wadę odpowiadającą stopniowi użytkowania lub zużycia, jakie rzecz miała w chwili odbioru przez kupującego.

W takim przypadku, jeżeli rzecz ma wadę, do której sprzedawca jest zobowiązany, kupującemu przysługuje rozsądna zniżka zamiast prawa do wymiany rzeczy.

 

Artykuł VII. Procedura reklamacyjna

Przebieg postępowania reklamacyjnego w przypadku nienależytego wykonania reklamacji reguluje niniejszy Regulamin Reklamacji. W przypadku, gdy kupujący jest jednocześnie konsumentem, ustawa o ochronie konsumentów z późniejszymi zmianami.

1. Prawa wynikające z wady przysługują sprzedawcy, od którego rzecz została zakupiona. Miejscem reklamacji jest siedziba sprzedawcy. Towar może być dostarczony pocztą lub osobiście - za pisemną zgodą e-mailem (info@deokork.cz). Towary wysłane za pobraniem nie będą przyjmowane. Jeżeli jednak w potwierdzeniu (karcie gwarancyjnej) zostanie wskazana inna osoba wyznaczona do naprawy, która znajduje się bliżej miejsca sprzedającego lub miejsca kupującego, kupujący skorzysta z prawa do naprawy z osobą, która jest przeznaczona do naprawy. przeprowadzić naprawę. Osoba wyznaczona w ten sposób do naprawy dokona naprawy w terminie uzgodnionym między sprzedającym a kupującym przy zakupie przedmiotu.

2. Kupujący podczas reklamacji powinien opisać wadę produktu. Jeżeli wada nie występuje trwale, należy również podać warunki, w jakich się objawia.

3. Kupujący poinformuje Sprzedawcę, jakie prawo z wadliwego wykonania wybrał przy zgłaszaniu wady lub bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady. Kupujący nie może zmienić wyboru bez zgody sprzedającego.

4. Zalecenia! Ze względu na to, że kupujący jest odpowiedzialny za reklamację towaru podczas transportu, zalecamy w miarę możliwości użycie oryginalnego opakowania. Przesyłka powinna być ubezpieczona we własnym interesie kupującego.

5. Sprzedający rozpatrzy reklamację w możliwie najkrótszym czasie, w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu 7 dni. Okres ten nie obejmuje czasu niezbędnego do profesjonalnej oceny reklamowanej wady. Reklamacja zostanie rozpatrzona najpóźniej z usunięciem wady w ciągu 30 dni. Okres ten może zostać przedłużony w porozumieniu z Konsumentem. Po tym okresie konsumentowi przysługują takie same prawa, jak w przypadku istotnego naruszenia umowy.

Jeżeli kupujący słusznie skrytykował sprzedającego za wadę, termin do wykonania uprawnień z wadliwego wykonania lub okres gwarancji nie biegnie przez okres, w którym kupujący nie może korzystać z wadliwej rzeczy. Czas trwania reklamacji liczony jest od dnia następującego po zgłoszeniu reklamacji do dnia rozstrzygnięcia reklamacji, tj. do momentu, w którym kupujący był zobowiązany do odbioru rzeczy. Kupujący jest informowany o rozliczeniu drogą mailową. Kupujący otrzyma pisemne lub e-mailowe oświadczenie w sprawie reklamacji (uzasadnionej i nieautoryzowanej).

Uszkodzenie mienia spowodowane transportem

Kupujący nie będący konsumentem zobowiązany jest do sprawdzenia towaru niezwłocznie po otrzymaniu. W przypadku stwierdzenia mechanicznego uszkodzenia opakowania towaru kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia stanu towaru, aw przypadku stwierdzenia uszkodzenia sporządzić protokół uszkodzenia w obecności przewoźnika. Za uszkodzenia podczas transportu odpowiada przewoźnik. Na podstawie dokonanego zapisu klient otrzyma rozsądną zniżkę lub nowy produkt dostarczony po zakończeniu zdarzenia szkodowego z przewoźnikiem. Kupujący podpisując list przewozowy wyraża zgodę na jego przyjęcie i potwierdza, że ​​dotarł on w stanie nieuszkodzonym w transporcie. Zaleca się wykonanie powyższej procedury przez kupującego konsumenta. Niezastosowanie się jednak do zalecanej procedury w trakcie i po otrzymaniu towaru nie może w żaden sposób pogorszyć ich pozycji w wykonywaniu praw wynikających z wadliwego wykonania.

 

Artykuł VIII. Inna prowizja

Czeska Inspekcja Handlowa nadzoruje przestrzeganie obowiązków określonych w ustawie o ochronie konsumentów. Nadzór nad przestrzeganiem obowiązków określonych w § 9 do 13, § 14a do 16 i § 18 ww. ustawy w zakresie obrotu i usług sprawują również gminne organy wydające zezwolenia na obrót.

W przypadku sporu dotyczącego praw i obowiązków wynikających z umowy strony umowy mogą zwrócić się do jednego z istniejących systemów pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Pozasądowe rozwiązywanie sporów – ADR oferuje m.in. Stowarzyszenie

Ochrony Konsumentów Moraw i Śląska, więcej informacji: http://www.sos-msk.cz/adr/.

Artykuł IX. Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy (warunki, termin i tryb wykonywania tego prawa)

W przypadku zawarcia umowy kupna bez bieżącej fizycznej obecności stron za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość (Internet) konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy na warunkach określonych w załączniku do umowy sprzedaży - Informacja o wykonywaniu prawa do odstąpienia od umowy (pobierz TUTAJ). Kupujący może skorzystać z przykładowego odstąpienia od umowy (pobierz TUTAJ), aby skorzystać z tego prawa. Konsument nie może odstąpić od umowy o dostarczanie treści cyfrowych, chyba że zostały one dostarczone na nośniku materialnym i zostały dostarczone za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Konsument nie może odstąpić od umowy w przypadku towaru zmodyfikowanego na życzenie klienta (dopasowanie długości, dostosowanie dowolnych wymiarów towaru, czy też dostosowanie zawartości dostarczonego towaru…).

Artykuł X. Ochrona danych osobowych

 Korzystając ze sklepu internetowego www.deokork.pl, kupujący, ale także osoba zarejestrowana, która nie jest kupującym, wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie danych dotyczących jego zamówień, zakupów i danych osobowych (imię, nazwisko, miejsce zamieszkania adres, adres dostawy, kontakt telefoniczny, kontakt e-mail, data urodzenia, w przypadku przedsiębiorcy numer NIP i NIP, w przypadku osób prawnych firma lub nazwa firmy, w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą).

Wykorzystamy te dane tylko do użytku wewnętrznego i nie będziemy przekazywać osobom trzecim, z wyjątkiem danych osobowych niezbędnych przewoźnikom do realizacji umowy kupna.

Dane będą przetwarzane bezterminowo. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Kupujący może w dowolnym momencie zażądać zmiany lub usunięcia danych kontaktowych za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Artykuł XI. Gwarancja najniższej ceny rządzi się powyższymi zasadami.

Na wszystkie produkty chcemy zaoferować klientom najniższą cenę na rynku czeskim przy zachowaniu wysokiego standardu świadczonych usług. W praktyce oznacza to, że jeśli okaże się, że któryś z oferowanych przez nas towarów u konkurencji jest tańszy, oddamy Ci te towary w takiej samej cenie, jak u konkurencji.

Warunki zastosowania programu gwarancji najniższej ceny:

• klient musi dokładnie wskazać sklep konkurencyjny, w którym towary są oferowane po niższej cenie.

• muszą być całkowicie identyczne pod względem typu (tzn. np. towary muszą pochodzić z tej samej kolekcji rocznej, o tej samej zawartości, w tym samym opakowaniu.

• musi to być sprawna transakcja z jasno określonym operatorem i standardowymi warunkami (bardzo często zdarzają się przypadki, w których „przedsiębiorca” w ogóle nie posiada towaru lub oferuje bardzo długie terminy dostawy, np. powyżej 14 dni)

• w przypadku zamówienia większej ilości sztuk towaru, gwarancja ceny może dotyczyć tylko towaru (towarów) z jednego sklepu - nie ma możliwości zastosowania niższej ceny na każdy artykuł z osobna tj. każdy artykuł w innym sklepie

• link do sprzedawcy musi być podany w nocie do zamówienia lub zgłoszony e-mailem niezwłocznie po wysłaniu zamówienia

• program gwarancji cenowych nie dotyczy sprzedaży jednostkowej towarów resztkowych przez konkurencję

• Program gwarancji ceny dotyczy towarów z aktualnej kolekcji

• W przypadku gwarancji ceny i późniejszego obniżenia ceny do poziomu konkurencji dla danego produktu, do tego programu premiowego nie będą przyznawane żadne kredyty, ani nie zostaną zaoferowane żadne dodatkowe korzyści dla produktu.

• W przypadku, gdy konkurencyjny sprzedawca oferuje kilka prezentów (towarów) oprócz zakupionego towaru (prezent nie zostanie dodany do produktu).

• W przypadku otrzymania prezentu w wysokości 1 CZK na produkt objęty gwarancją ceny, prezent nie zostanie dodany do produktu.

• Gwarancja najniższej ceny nie dotyczy produktów specjalnych. Natomiast gwarancja ceny nie dotyczy produktów specjalnych i szytych na miarę, które zostały wykonane specjalnie dla klienta. W przypadku przedmiotów, które zamawiamy, zamawiamy i kalkulujemy cenę indywidualnie.

• Gwarancja najniższej ceny nie dotyczy konkurencji i dystrybutorów. Nie dotyczy konkurentów i dystrybutorów, którzy sami nie przetwarzają zakupionego przedmiotu. W przeciwnym razie dążenie do zakupu gwarancji najniższej ceny poprzez gwarancję najniższej ceny może być szczególnie korzystne przy dużych ilościach i osiąganiu zysku kosztem naszego klienta w ramach odsprzedaży.

• Gwarancja najniższej ceny nie dotyczy sprzedaży. W ramach gwarancji najniższej ceny obniżonych cen nie można stosować do wyprzedaży, wyprzedaży sezonowych oraz sprzedaży pojedynczych sztuk.

• Gwarancja najniższej ceny nie dotyczy aukcji. Ceny podawane na aukcjach (internetowych) nie mogą być porównywane z utrzymującymi się niskimi cenami obowiązującymi klientów. Gwarancja najniższej ceny nie dotyczy cen, które dotyczą tylko ograniczonej liczby klientów. Gwarancja najniższej ceny dotyczy cen naszych konkurentów, jakimi towar jest oznaczony i za które jest oferowany klientom. Dotyczy to zatem widocznie oznaczonej ceny artykułu. Gwarancja najniższej ceny dotyczy cen, które konkurent zapewnia wszystkim klientom. Zakłada się, że są ważne przez co najmniej 7 dni. Jeżeli ceny konkurencji przeznaczone są tylko dla wybranych klientów, nie chcemy z nimi konkurować. Indywidualne oferty są zatem wyłączone z gwarancji najniższej ceny.

• Gwarancja najniższej ceny nie dotyczy gwarancji ceny. Podstawą gwarancji najniższej ceny jest zawsze cena towaru. Cena, która powstała, ponieważ konkurent zapewnił gwarancję ceny, nie może być powodem gwarancji ceny.

• Gwarancja najniższej ceny nie obowiązuje, jeżeli towary są w ten sposób oferowane powszechnie i systematycznie poniżej ceny zakupu. Gwarancja ceny nie obowiązuje, jeśli towar jest oferowany płasko i systematycznie po cenie niższej niż cena zakupu. w Republice Czeskiej taka powszechna i systematyczna sprzedaż towarów po cenie odkupu na warunkach art. 44 ust. 1 kodeksu handlowego może zostać uznana za nieuczciwe, a tym samym zakazane zachowanie, lub może być uznane za nadużycie pozycji dominującej w warunkach określonych w § 10 i § 11 ust. e) ustawy o ochronie konkurencji. Z tego powodu w szczególnych przypadkach zastrzegamy sobie prawo do odmowy udzielenia gwarancji najniższej ceny, jeśli skutkowałoby to powszechną i systematyczną sprzedażą poniżej ceny zakupu.

• Gwarancja najniższej ceny nie obowiązuje, jeżeli towar nie pochodzi i nie jest kupowany przez sprzedawcę od bezpośredniego przedstawicielstwa danej marki, która ma wyłączne przedstawicielstwo na terytorium Republiki Czeskiej. Na przykład towary importowane z krajów (Polska) nie mogą już być porównywane z naszymi produktami i towary nie są objęte gwarancją najniższej ceny, ponieważ towary są produkowane specjalnie dla innego kraju i mogą nie zawierać wszystkich parametrów dokładnie identycznych z parametrami towary, które dostarczamy.

Artykuł XIIPozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich

• W przypadku sporu konsumenckiego między nami a konsumentem wynikającego z umowy kupna lub świadczenia usług, którego nie można rozwiązać za obopólną zgodą, konsument może zwrócić się o pozasądowe rozstrzygnięcie takiego sporu do wyznaczonego pozasądowego sądowy organ rozstrzygający spory konsumenckie.

Czeska Inspekcja Handlowa Główny Inspektorat - Departament ADR Szczepanska 15 120 00 Praga 2 E-mail: adr@coi.cz Strona internetowa: adr.coi.cz

Konsument może również skorzystać z internetowej platformy rozstrzygania sporów utworzonej przez Komisję Europejską pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Rejestracja w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych pod numerem 00049436. Niniejsze warunki handlowe wchodzą w życie z dniem 1 maja 2016 r.